نامگذاری کسب‌ و کار از سخت‌ترین کارها برای راه‌اندازی یک برند است. نام یک شرکت بسیار مهم است و چیزهایی را نشان می‌دهد که حتی لوگو هم نمی‌تواند آن‌ها را نشان دهد. در مورد واکنش‌های مردم به نام یک کودک فکر کنید هرکسی تفسیرهای متفاوتی راجع به آن دارد.

هنگامی که از طوفان مغزی برای انتخاب نام شرکت استفاده می‌کنیم معمولا تعداد نام‌ها مهم‌تر از کیفیت آن‌هاست. در این‌جا چند دستورالعمل برای تولید تعداد زیادی نام‌ بیان شده است.

brainstorming

۱) جمع‌آوری افراد و لوازم مناسب
یک گروه ۵ تا ۸ نفره در یک اتاق جمع کنید. بهتر است ترکیبی از افراد تیم خودی و غیرخودی باشند. شما باید راه‌هایی برای نمایش همه‌ی نام‌ها در زمان مناسب داشته باشید. همچنین تعدادی تکه کاغذ خالی و قلم داشته باشید تا همه را در این کار دخیل کنید.

۲) به آرامی تمرین و تکرار کنید.
با چند کلمه‌ی مرتبط شروع به تمرین کنید و ذهن همه را برای مرحله‌ی بعد آماده کنید. ۲ تا ۳ موضوع مرتبط با یک کسب‌ و کار را انتخاب کنید. همه‌ی افراد داخل اتاق را تشویق کنید تا هر عبارتی که از این مفاهیم به ذهنشان می‌آید را اطلاع دهند. تا زمانی که هر کدام یک صفحه‌ی بزرگ را پر نکرده‌اید ادامه دهید. در حالت ایده‌آل در پایان این تمرین چند ورق پر از کلمات بر روی دیوار خواهید داشت.

۳) شروع تولید
یک تکه کاغذ خالی در مقابل هر کسی قرار دهید، از همه بخواهید در مدت ۱۰ دقیقه ۱۰ نام را به صورت جداگانه بنویسند. بعضی از آن‌ها نمی‌توانند نام‌های خوبی بنویسند. در این مرحله در نظر می‌گیریم که هیچ ایده‌ی بدی وجود ندارد. این ایده‌ها می‌توانند در مراحل بعدی الهام بخش باشند.

۴) تولید بیشتر
در این مرحله، هر فرد کاغذش را به فرد سمت چپی می‌دهد و این بار هرکس باید ۵ نام در ۷ دقیقه‌ی بعدی ارائه کند، این کار اجازه می‌دهد تا افراد افکار همسایه‌ی خودشان را خلاقانه گسترش دهند.

۵) ساخت و اشتراک‌گذاری
یک بار دیگر کاغذها را به سمت چپ منتقل کنید، در حال حاضر هر فرد ۱۵ نام جدید در مقابل خود دارد. حال هر کدام ۵ نام مورد علاقه از بین آن‌ها انتخاب کرده و با صدای بلند در گروه می‌خواند.در این هنگام شما تعداد زیادی از نام‌ها خواهید داشت و حتی مقدا بیشتری روی کاغذها نوشته شده است. بسیاری از آن‌ها به درد نمی‌خورند اما اغلب فکرهای نابی پدیدار می‌شوند.
بهتر است در پایان سه نامی که مورد علاقه‌ی همه است با رای‌گیری انتخاب شود و سپس جلسه را خاتمه دهید. در چند هفته‌ی بعدی همه‌ی نام‌ها (حتی آن‌هایی که با صدای بلند خوانده نشده‌اند) را مرتب کنید. نام‌های مورد علاقه‌ی خود را در ستون‌های فردی کاغذ بنویسید.(می‌توانید برای راحتی کار از Excel استفاده کنید.)
اکنون دوباره غربال‌گری را انجام دهید و یک لیست کوتاه تهیه کنید. در نظر داشته باشید که عجولانه تصمیم نگیرید، هیچ چیز کاملی وجود ندارد و معمولا عشق‌های در نگاه اول سقوط می‌کنند. شما فقط نیازمند یک نام خوب برای برندتان هستید.